Een van de ruime lokalen in het clubhuis

Wat doen we?

Bij Scouting Kon-Tiki zetten we ons in om jou in een veilige omgeving een leuke, leerzame en uitdagende tijd te bezorgen. Elke zaterdag organiseren we opkomsten voor jong en oud, met een op leeftijd afgesteld programma.

Voor de jongste kinderen (Bevers, 5 tot 7 jaar) zal de leiding elke zaterdag een volledig programma neerzetten. Hoe ouder de jongeren worden hoe meer ze zullen leren om zelf activiteiten te organiseren.

Natuurlijk veranderen de activiteiten die je op Scouting doet. De bevers spelen leuke spelletjes, terwijl de verkenners uitdagende skills leren, van de weg vinden in een bos met enkel een kompas en vuur stoken zonder lucifers te gebruiken tot veilig abseilen uit een boom. Tot je uiteindelijk bij de explorers zelf volledige kampen naar het buitenland organiseert.

Ben je daarna nog niet uit geleerd? Dan kunnen je leiding worden. Een hele leuke en leerzame uitdaging waarbij je zelf jongeren begeleidt in het Scoutingspel. Daarnaast biedt Scouting Nederland ook mogelijkheden deel te nemen aan regionale, landelijke of wereldwijde activiteiten en projecten.

Ben je benieuwd wat je op jouw leeftijd zoal doet, kijk dan bij de speltakken!

Clubhuis

0341-214644 (alleen op zaterdag)

Scouting Kon-Tiki
Garderenseweg 144b