Kampvuurkuil in het bos

Terrein

Het Scouting kampeerterrein is in gebruik en in beheer bij de stichting Scouting Kon-Tiki Putten. Het terrein beslaat een oppervlakte van circa 2 ha. Hierop is het clubhuis geplaatst. Er zijn twee speelvelden beschikbaar, één grote en één kleine. Rondom deze velden kan gekampeerd worden.

Kampvuurkuil

De kampvuurkuil bij ons gebouw heeft een zeshoekige vorm in een vijftal ringen. In het midden is een brede vuurplaats. De kampvuurkuil biedt plaats aan ruim 100 personen. Eén zijde doet dienst als podium en biedt ruimte voor kampvuursketches. Water en stroom zijn in de directe nabijheid voorhanden.

Kampvuurkuil met podium

Putten

Het terrein van Scouting Kon-Tiki ligt ongeveer 2 km ten oosten (weg naar Garderen) van Putten, een dorp met ruim 25.000 inwoners. Gemeente Putten ligt aan de oostkant deels in het bosgebied en kent een overgangsgebied met uitgebreide landgoederen (bos, heide, polder en weilanden) en wordt aan de westkant begrenst door het Randmeer.

Landgoed Schovenhorst

Landgoed Schovenhorst is gelegen aan de oostrand van Putten, op de westflanken van de Veluwe. Het landgoed is ruim 150 jaar oud. De wijdvermaarde boomsoortencollecties die per landstreek uit de hele wereld – samengebracht in het aantal bomentuinen – maken het landgoed bijzonder. In de twee Pineta en het Arboretum groeien bomen als de reusachtige Mammoetboom van 150 jaar oud. Rondom de bomentuinen ligt een bos van 150 hectare dat behoort tot de mooiste plekjes van de Veluwe.

Juist op dát landgoed werd plaats gemaakt voor een Scouting clubhuis met een mooi ingericht terrein. Een locatie waar wij trots op zijn en die jou de perfecte uitvalsbasis voor een onvergetelijk verblijf biedt.

Clubhuis

0341-214644 (alleen op zaterdag)

Scouting Kon-Tiki
Garderenseweg 144b