Explorers Scouting Kon-Tiki BP-Tocht 2019 Putten

Explorers 497

Onze Explorers 497 afdeling is voor jongens en meiden van 15 tot en met 17 jaar oud. We komen op zaterdagmiddag tussen twee en vijf bij elkaar. Meestal is dat op het clubhuis en beginnen we na een bakje koffie of thee met het programma. Programma’s die door de jeugdleden zelf verzorgd worden, want zelf weet je het best wat je leuk vindt. Natuurlijk hoef je dat echt niet alleen te doen, want er is ook begeleiding aanwezig. Mocht het nodig zijn, dan helpen zij en doen ze lekker mee.

Opkomsten

Dingen die je bij de Explorers doet zijn heel uiteenlopend. Bijvoorbeeld een sauna maken, een LAN-party organiseren, graffiti of primitief koken. Natuurlijk hebben we soms een langere opkomst, wanneer we bijvoorbeeld een diner bereiden of er iets te vieren valt.

Explorers op een zelfgemaakt vlot van pionierhout
Foto: Scouting Nederland

Kampen

Door het jaar heen hebben we een aantal kampen. Elk jaar hebben we in ieder geval een winterkamp en een zomerkamp en vaak nog één of twee weekendkampjes. Met het zomerkamp gaan we altijd een week met zijn allen weg. Dat kan in Nederland zijn, maar vaker is dat ergens over de grens. Zo zijn we bijvoorbeeld al eens naar Frankrijk, Polen en Zweden geweest

Lijkt dit je leuk?

Denk jij dat je het aan kunt om ieder weekend verschillende en uitdagende activiteiten te ondernemen met leeftijdsgenoten? Neem dan contact op met de ledenadministratie.

Leidingteam

Emiel Witteveen

Teamleider

Ava Geurtsen